သုိိိိိင္းပညာ သည္ျမန္မာတုိင္း ေလးစားျမတ္နိႈး အားထားၾကေသာ ရတနာ တစ္ပါးဆုိလွ်င္မွားမည္ကားမဟုတ္
ေပ။တုိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိင္းတစ္ပါသားတုိိိိိိိ႕ က်ဴးေက်ာ္မဳွ ၊တုိိိိိိိိိိိိိိိိိိက္ခုိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိက္မွဳကုိ ခုခံကာကြယ္ျခင္း ၊ နယ္ေျမ တုိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိးခ်ဲ႕ေရး အတြက္ နိဳင္ငံ
ေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္သူ တုိိ႕ အသုံးခ်ၾကသည္ ၊ တန္ဘုိးထားၾကသည္။ ဗႏ ၱိဳ ၊ ဗန္ရွ်ည္ ၊လက္ေ၀ွ႕၊ လက္ပန္း ၊ နပန္း
(နဗန္း)စသည္ ေပါင္းစပ္သုိိိိိိိိိိင္းျခဳံထားသည္ျဖစ္၍ ( သုိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိင္း ) ဟု ေရွးဆရာ မ်ား အဆုိအမိန္႕ ရွိခဲ့ၾကသည္ကုိနာ
ယူ မွတ္သားမိိခဲ႕ပါသည္။
ဗန္တုိ ဆုိသည္မွာ လက္္နက္မသုံး လက္ခ်ည္းသက္သက္ ကာကြယ္ ခုခံ တုိိိိိိိိိိိိိက္ခုိိိိိိိိိိိက္
ေသာ အတတ္ပညာဟုဆုိလုိပါသည္။ ဗန္ရွည္ ဆုိသည္မွာဒုတ္္ ၊ဓား ၊ လွံ စသည္႕ လက္္္နက္မ်ား ကုိ အသုံးခ်
လွ်က္ ခုခံ ၊ ကာကြယ္ ၊ တုံ႕ျပန္ တုိိိိိိိက္ခုိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိက္ ရသျဖင့္ ဗန္ရွည္ အတတ္ပညာ ဟုဆုိလုိိပါသည္ ။ လက္ေ၀ွ႕ ဆို
သည္မွာလည္း ခုခံ ၊ ပုတ္ ၊ ပယ္ ကာကြယ္ ၊ တုံ႕ျပန္တုိိိိိိိိိိိိိက္ခိုက္ ၊ ဘတျပန္ က်ားတျပန္ သတ္ပုတ္ ေသာ နည္း
ပညာ ဟုဆုိိလုိပါသည္ ။ လက္ပမ္း ဟူသည္မွာလည္းတစ္ဦးႏွင္႕တစ္ဦးအားခ်င္းယွဥ္ၿပိဳင္လုံးရ ၊ သတ္ရ ေသာ
နည္းစနစ္နိႆ်ည္း တစ္ရပ္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ နပန္းပညာ သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး လုံးေထြး သတ္ပုတ္ ရေသာ
နည္းျဖစ္သည္ ။ သုိိိိိိိိိိင္း ၏ေ၀ါဟာရႏွင့္ သေဘာသဘာ၀ ကုိ ဥာဏ္မီသေလက္ ၊ ၾကားဘူး နား၀ ရွိသေလာက္
သုတ အျဖစ္ ေရးသား ရမည္ဆုိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိလွ်င္ သဘာ၀ ဟူသည္ မည္သူ ၏ ပေယာဂ မပါ သူ ၏ သေဘာအတိုင္း ျဖစ္
မွဳ ပ်က္မဳွေပၚေပါက္လာျခင္းသာျဖစ္သည္။( ဥပမာ )လိပ္သတၱ၀ါသည္ ေသာင္ျပင္ မွာသဲမ်ားျဖင့္ဖုံးအုပ္ ထား
ေသာ ဥ ထဲမွ အခ်ိန္တန္၍ေပါက္ထြက္လာၿပီးေနာက္ ေရ ရိွရာသုိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိ႕တြားသြားခဲ့သည္ ။ အစားအစာ ကုိ သူ႕သ
ေဘာအတုိင္း သူ႕ ဘာသာ သူ ရွာေဖြ စားေသာက္ လာသည္ ။ အႏ ၱရာယ္ကင္း လြတ္ရာက ုိေရွာင္ရွား သြား
လာတတ္ ၾကသည္ ။ ထုိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိသတၱ၀ါကေလး ကုိ ထိမ္းေၾကာင္းေပးသူ ဘယ္မွာ ရွိသနည္း။ သူ႕ သေဘာ သဘာ၀
အတုိိင္းသာ ရွင္သန္ ႀကီးထြားလာရသည္ပင္ ။ သိိတတ္ခါစ ကေလးငယ္ေလးသည္ သူစိမ္း ၊ သူက်က္ လူႀကီး
တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကခ်ိမ္းေခ်ာက္ ဖမ္းဆီး ရုိက္ေမာင္း ပုတ္ေမာင္းျပဳလာသည္႕အခါ ငု႔ံလွ်ိဳ ေရွာင္တိမ္းလြတ္
ရာ သုိ႕ ေျပးသြားျခင္း၊ ခုခံတားဆီးတတ္သည္။ ထုိသုိ႕ျပဳမူရမည္ကုိ မည္သူကမွ် သင္ၾကား ေပးသည္ မဟုတ္
ေပ ၊ သဘာ၀ ကဖန္တီး ေပးျခင္း ေၾကာင္႔သာ ျဖစ္သည္ ။ အသက္အရြယ္ ႀကီးလာ အေတြ႕အၾကံဳ မ်ားလာ
ဖန္တီးတတ္လာေသာအခါ ျဖစ္ရပ္အစုံကုိ စနစ္တက်စုစည္းအသုံးျပဳလာၾကသည္။
*****************************************************************************
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment